Albert Heijn Storries

Samen met Social.Inc ontwikkelden we Stories voor Albert Heijn, in de tijd dat Stories meer mainstream begonnen te raken. Iedere week maakten we een animatie voor een Bonus aanbieding. Door middel van humor en creativiteit brachten we het Instagram account van Albert Heijn onder de aandacht bij een jonger publiek. Door een interactief element toe te voegen aan deze stories verhoogden we het engagement.

Deze serie is zelfs opgevallen bij de jury van The Best Social Awards, als beste story.

Opdrachtgever:
Partner:

Cadeautje

Een greep uit wat we voor AH hebben gemaakt. Laten we beginnen met dit cadeautje van een story. Het is aan te raden om deze stories met geluid te kijken voor de full experice.

Albert Heijn

Albert Heijn

Albert Heijn

Albert Heijn

Slide-de-geit

We probeerde de storries ook interactief te maken, in dit geval leuke content te combineren met native functies. 

Met deze ‘game’ maken we gebruik van de sliding poll functie in stories. Door een slider met het geit emoji te gebruiken kan je een geit in het ‘juiste’ hokje schuiven.

Gelukkig is mee doen belangrijker dan winnen hier. Daarom heb je bij Slide-De-Geit altijd prijs.

'Interactive' stories

Een story wordt niet alleen interactief door digitale functies. Maar ook door het toestel zelf te gebruiken. Zo geven we relatief korte videos veel meer attentiewaarde.

Albert Heijn

Albert Heijn

Of gewoon een zomerse aanbieding

Met deze story krijg je gelijk zin in meloenen toch!?