Over ons

Wij zijn Links en Rechts, samen vormen we Blote Handen en zijn we onderdeel van Wibo de Vries. Links is vooral heel praktisch ingesteld en Rechts is de creatief. Zonder elkaar kunnen we niet.

Al 10 jaar werkt Blote Handen aan veel creative projecten, voor bedrijven en helpt bureaus met extra handjes. De werkzaamheden zijn uiteenlopend. Zo hebben we ervaring in UI, print, animatie, social media, direct marketing, (display) advertising, enz.

Wibo de Vries

De Blote Handen zijn onderdeel van Wibo de Vries, geboren in 1983. Opgegroeid in de opkomst van het internettijdperk en hij was daar toen al gefascineerd door. Hij was hobbymatig bezig met het maken van website en beelden bewerken met photoshop. Maar daar voor al was hij bezig met zijn school verslagen te illustreren en in te binden met de hand bij gebrek aan een computer.

Een logische stap was dan ook om een grafische opleiding te gaan volgen in Amsterdam. Hier heeft hij vooral veel geleerd over de traditionele vormgeving van print producten. Maar naast deze opleiding bleef hij zich door ontwikkelen op digitaal vlak. Bijvoorbeeld met Flash, een applicatie waar mee je animaties kon maken en kon gebruiken op je website. 

Zijn stage heeft hij dan ook gedaan bij een van de eerste online bureaus van Nederland, Clockwork. Hier heeft hij het vak van UI design geleerd (al voor dit zo hete). Ook heeft het Clockwork een ADCN Lamp gewonnen voor een project van Coca-Cola waar hij aan mee gewerkt heeft. Een goeie start van zijn carrière. Na zijn stage is hij nog enige tijd gebleven als junior designer.

Hierna is hij begonnen bij NR6, een midden groot bureau. Hier was de focus ook vooral op digitaal. Maar er waren ook veel klanten die een bredere ondersteuning wenste. Dus er was veel ruimte om ook traditionele klussen te doen.

Na 10 jaar bureau ervaring was tijd voor een nieuwe stap en begon Wibo met Blote Handen. Hier mee wilde hij een dienst aanbieden, wat dicht bij een bureau ervaring ligt maar met korte lijnen.

Waarom Blote Handen

Hoezo de naam?

We zitten aan tafel bij bedrijven om hun te adviseren over hun eigen (visual) identity. Dus we geven graag het goede voorbeeld. Een belangrijke onderdeel van je identity is natuurlijk je naam. Dit zijn de voorwaarde die we gebruiken:

  1. Een naam die makkelijk te onthouden is. 
  2. Een naam die onderscheid, (uniek t.o.v. concurrentie)
  3. Een naam die te laden is met een diepere laag.


Die diepere laag is in ons geval. Iedereen kent het wel, je maakt iets, met je eigen blote handen… het maakt niet uit, het scheef hangende schilderijtje recht hangen of het schilderij zelf. Je bent trots op je prestatie omdat JIJ dit hebt gefixt. 

Een andere laag, wat we doen is maatwerk. We zien ons werkt als een ambacht, wat met de hand wordt vervaardigt.

De laatste laag is dat we het samen maken. Door goed samen te werken kunnen we iets moois maken. Iets om trots op te zijn omdat jij dit MET blote handen hebt gemaakt.

Aanpakken met Blote Handen?

We hebben geen unieke aanpak, maar wel één die werkt. 

Blote Handen is eigenlijk vooral ontstaan omdat we tegen telkens het zelfde probleem aan liepen. De vele schijven van communicatie die binnen bureaus en organisaties. Dit verslind uren, zorgt voor ruis en komt het resultaat niet ten goede. Daarom werken wij altijd met korte directe lijnen en kleine teams.

Dit scheelt niet alleen tijd en geld, maar je krijgt ook meer betrokkenheid. Iedereen binnen het team neemt een grote verantwoordelijkheid en wil een zo goed mogelijk resultaat op ieder project.

Under construction

Jawel, het is net als bij de loodgieter waar thuis de kraan druppelt. Teksten moeten nog langs de copywriter, cases moet nog gevuld worden. Wees welkom, maar neem alles met een korreltje zout. Voor een goed verhaal, neem contact op.