Over ons
Wij zijn Links en Rechts, samen vormen we Blote Handen en zijn we onderdeel van Wibo de Vries. Links is vooral heel praktisch ingesteld en Rechts is de creatief. Zonder elkaar kunnen we niet.
Al 10 jaar werkt Blote Handen aan veel creative projecten, voor bedrijven en helpt bureaus met extra handjes. De werkzaamheden zijn uiteenlopend. Zo hebben we ervaring in UI, print, animatie, social media, direct marketing, (display) advertising en eigenlijk te veel om op te noemen.
Wibo de Vries
De Blote Handen zijn onderdeel van Wibo de Vries, geboren in 1983. Opgegroeid in de opkomst van het internettijdperk en hij was toen al gefascineerd door technologie omgaan en ging hier creatief mee om. Hij was hobbymatig bezig met het maken van website en beelden bewerken met photoshop. Maar daar voor al was hij bezig met zijn school verslagen te illustreren en in te binden met de hand bij gebrek aan een computer.
Een logische stap was dan ook om een grafische opleiding te gaan volgen in Amsterdam. Hier heeft hij vooral veel geleerd over de traditionele vormgeving van print producten. Maar naast deze opleiding bleef hij zich door ontwikkelen op digitaal vlak. Bijvoorbeeld met Flash, een applicatie waar mee je interactive animaties kon maken.
Zijn stage heeft hij dan ook gedaan bij een van de eerste online bureaus van Nederland, Clockwork. Hier heeft hij het vak van UI design geleerd. Clockwork won een ADCN Lamp voor een project van Coca-Cola waar hij aan mee gewerkt heeft. Een goeie start van zijn carrière. Na zijn stage is hij nog enige tijd gebleven als junior designer.
Hierna is hij begonnen bij NR6, een midden groot bureau. Hier was de focus ook vooral op digitaal. Maar er waren ook veel klanten die een bredere ondersteuning wenste. Dus er was veel ruimte om ook traditionele print opdrachten uittevoeren.
Na 10 jaar bureau ervaring was tijd voor een nieuwe stap en begon Wibo met Blote Handen. Hier mee wilde hij een dienst aanbieden, wat dicht bij een bureau ervaring ligt maar met korte lijnen.
Waarom Blote Handen
Hoezo de naam?
We zitten aan tafel bij bedrijven om hun te adviseren over hun eigen (visual) identity. Een belangrijke onderdeel van je identity is natuurlijk je naam. Dit zijn de voorwaarde die we gebruiken:
- Een naam die makkelijk te onthouden is.
- Een naam die onderscheid, (uniek t.o.v. concurrentie)
- Is een ‘nice to have’, een naam die te laden is met een diepere laag.
De eerste twee voorwaarde zijn duidelijk. Maar de diepere laag behoeft vaak iets meer toelichting. Jouw blote handen kunnen van alles maken, al is het een IKEA kastje. Wanneer je iets maakt met je eigen bloten handen dan heeft het meerwaarde!
Aanpakken met Blote Handen?
We hebben geen unieke aanpak, maar wel één die werkt.
Blote Handen is eigenlijk vooral ontstaan omdat we tegen telkens het zelfde probleem aan liepen. De vele schijven van communicatie die binnen bureaus en organisaties. Dit verslind uren, zorgt voor ruis en komt het resultaat niet ten goede. Daarom werken wij altijd met korte directe lijnen en kleine teams.
Dit scheelt niet alleen tijd en geld, maar je krijgt ook meer betrokkenheid. Iedereen binnen het team neemt een grote verantwoordelijkheid en wil een zo goed mogelijk resultaat op ieder project.